A sportimádók blogja

Hogyan motiváld magad edzéshez?

2016/09/07. - írta: aktivsport

Akár régóta, akár csak néhány hete kezdtél el edzeni, legyen az bármilyen sportág vagy edzésforma, biztos a te életedben is eljött már az a pont, amikor úgy érezted, nem akarod folytatni.

 

Mert nincs kedved, nem abban a hangulatban vagy, nem úgy változik a külsőd, ahogy azt tervezted. Ha irreális célokat tűzöl ki magad elé, szinte biztos lehetsz abban, hogy ha nem valósítod meg őket, elveszíted minden motivációd.

 

Előzd ezt meg úgy, hogy adsz időt magadnak az átállásra, főleg akkor, ha korábban soha, vagy csak keveset sportoltál.

 

Egy edzést kihagyni még nem bűn, többet viszont igen. Semmi másra nem kell gondolnod, csak arra, hogy miért csinálod. Magadért, az egészségedért. Tartozol magadnak és a szervezetednek ennyivel, hogy jó kondiban tartod.

 

A fittség ma sokkal menőbb, mint a lustaság és henyélés. Inkább azok közé állj be, akik előbbi mellett tették le voksukat. Ha tartozni akarsz valahova, az egészségesek közé tartozz.

motivacio.jpg 

Ne tűzz ki irreális célokat magad elé!

Mert nem fogod tudni megvalósítani. Két hét alatt nem fogsz ledobni 30 kilót, de még 20-at sem. Nem lesz egyik napról a másikra tökéletes feneked, és azon se lepődj meg, ha három hét után még nem látsz változást magadon.

 

Ne engedj a csábításnak!

Az ágyban feküdni vagy a kanapén üldögélni és tévét nézni biztos, hogy sokszor tűnik izgalmasabb programnak, mint elmenni futni pár kört. De ne engedj a csábításnak!

Később csak meg fogod bánni. Ha pedig komolyan gondolod az edzéseket, a lelkiismereted nem hagyja majd, hogy teljes nyugalomban csináld a semmit.

 

Ne gyárts kifogásokat!

Azért sportolj, mert szereted a tested… Ne azért, mert utálod. Kifogásokat találni bárki tud. Rossz az idő, fúj a szél vagy megázol, miközben a konditerembe sétálsz. A futócipőd kényelmetlen, most épp olyan izomlázad van, hogy inkább pihennél. Ismerős gondolatok?

 

Ez viszont nem így működik. Sokszor a kifogásoknak egyáltalán nincs alapja, nem igazak és könnyen megoldható problémákból rakódnak össze.

 

Nem engedheted meg, hogy több edzést is kihagyj egymás után. Mindig arra gondolj, miért kezdted el. És arra, hogy ennyivel tartozol magadnak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr811678657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

never again 2016.09.14. 10:24:20

Szuper, azt már tudjuk, mit NE csináljunk! Akkor hol is van az a motiváció?

aktivsport · www.aktivsport.hu 2016.09.14. 10:25:53

@never again: A cikk valóban azt hegyezi, ki, hogy mik azok a gondolatok, rossz szokások, amik hátráltatnak abban, hogy kitartóan sportoljunk, amíg az nem vált szokásunkká. A motiváció viszont nem egy kapszula amit bevesz az ember, és máris nem keresi a kifogásokat. Ez is - mint olyan sok minden -, fejben dől el, és ezt igyekeztünk a cikkben megfogalmazni.

"Előzd ezt meg úgy, hogy adsz időt magadnak az átállásra"

"Semmi másra nem kell gondolnod, csak arra, hogy miért csinálod. Magadért, az egészségedért."

"Azért sportolj, mert szereted a tested…"

"Mindig arra gondolj, miért kezdted el. És arra, hogy ennyivel tartozol magadnak."