A sportimádók blogja

Fitneszlabda szék helyett az irodába

2015/01/14. - írta: aktivsport

A fitneszlabda nemcsak az edzőteremben, hanem az irodában vagy otthon is hasznos segítőtársunk lehet. Ha számítógépes munkát végzünk, így sokat ülünk egy helyben a nap folyamán, megfelelő szék hiányában estére könnyen megfájdulhat a nyakunk vagy a derekunk. De még egy ergonomikus székkel sem lehet kiküszöbölni az ülés monotonitását: lábunk elnehezedik vagy elgémberedik. Ha viszont lecseréljük egy fitneszlabdára, sokkal kényelmesebb és egészségesebb lesz az ülőhelyünk, így a munka is gördülékenyebben megy.

 

A labda segít ideális testtartással ülni

 

A fitneszlabda segít megtartani az ideális testtartást, nem ülünk görnyedten, így az be sem rögzül, és nem fájdul meg a derekunk. Ennek oka, hogy mivel a labda nem stabil, folyamatosan egyensúlyoznunk kell, hogy rajta maradjunk. A tökéletes egyensúly záloga pedig az ideális testtartás, így automatikusan ezt vesszük fel. A folyamatos egyensúlyozás további előnyeként fejlődik az egyensúlyérzékünk, melynek előnyeit az életünk más területein is élvezhetjük.

 

A sportszer serkenti a vérkeringést

 

A labda gondoskodik róla, hogy ne üljünk órákig ugyanabban a pozícióban, és ne merevedjen meg a nyakunk vagy nehezedjen el a lábunk a rossz vérkeringés miatt. Az állandó egyensúlyozás következményeképp a labdán ülve folyamatosan változtatjuk a pozíciónkat, főként, ha valamiért arrébb kell gurulnunk, például, hogy kivegyünk egy iratot egy oldalsó fiókból. A folyamatos pozícióváltás élénkíti a vérkeringést, ami a végtagok egészsége mellett plusz energiával ajándékoz meg, így még koncentrálni is könnyebben tudunk, azaz rövidebb idő alatt elkészülhetünk ugyanazzal a munkával, illetve a nap végén sem érezzük úgy, mintha teljesen kifacsartak volna.

 

Irodai torna

 

A fitneszlabda arra is lehetőséget nyújt, hogy az iroda elhagyása nélkül tornázzunk egy kicsit. Ha épp hívásra várunk, és van néhány szabad percünk, akár az is elég, ha rugózunk a labdán, vagy előre-hátra gurulunk vele. A labdás edzés – illetve az egyszerű ülés – főleg a hasizmainkat veszi igénybe, így hasprés vagy felülés nélkül is formálhatjuk ezt a területet. Napi 350 kalóriát égethetünk el mindössze azzal, hogy fitneszlabdán ülünk, nem irodaszéken, amely ráadásul sokkal olcsóbban is beszerezhető, mint az utóbbi. Ha szívesen lecserélné az irodai székét, de még nincs fitneszlabdája, az aktivsport.hu kínálatából is beszerezheti többféle színben és méretben, lábas változatban, illetve széktámlával kombinálva is.

shutterstock_201252710.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr87074825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.