A sportimádók blogja

Milyen kézisúlyzóval eddzünk?

2015/01/19. - írta: aktivsport

A súlyzós edzésnek számtalan előnye van azon kívül is, hogy akár még otthonunkat sem kell elhagynunk ahhoz, hogy erősíthessük az izmainkat, karbantarthassuk a testünket, és megőrizhessük ideális alakunkat. A terheléses edzés segít megelőzni az időskori izomvesztést, így érdemes időben elkezdeni. További előnye, hogy növeli a csontsűrűséget, így megelőzi a csontritkulást, és az emiatt gyakoribbá váló csonttöréseket. Ezen kívül felgyorsítja a zsírégetést, ideális alakot formál, és segít megtartani azt, erősíti a szívet, és fokozza a vérkeringést.

A megfelelő súlyzó kiválasztása

Ahhoz azonban, hogy kiélvezhessük a terheléses edzések minden előnyét, kellő figyelmet kell fordítanunk a megfelelő kézisúlyzó kiválasztására. Ha kezdőként túl nagy súllyal indítunk, fennáll a sérülések kockázata, ha viszont túl alacsonyra helyezzük a mércét, lassabban érhetjük el a kívánt eredményt.

Kezdőnként válasszunk könnyebb súlyzót

Kezdőként, illetve, ha évek óta nem edzettünk rendszeresen, nőként indítsunk egy 0,5-2 kg-os, férfiként pedig egy 2-7 kg-os súlyzóval. Figyeljük meg, hány ismétlést bírunk vele egy-egy gyakorlatból: ha azelőtt kimerülünk, hogy befejezhetnénk egy sorozatot, egyelőre ne cseréljük le a súlyt nehezebbre. Ha viszont meg sem kottyan a 20 ismétlés, próbálkozhatunk eggyel nagyobb súlyzóval. Érdemes különböző nehézségű súlyzókat beszerezni, hiszen más-más izomcsoportjaink erőnléte és teljesítőképessége különböző lehet. A mell- és hátizmok erősítését például végezhetjük nehezebb súlyzóval, mint a bicepszét vagy a tricepszét.

Csúszásmentes súlyzók

A balesetmentes testedzés érdekében olyan súlyzót válasszunk, amely az izzadt tenyerünkből sem csúszik ki, így fém helyett eddzünk inkább szivacsbevonatú kézisúlyzóval. Az aktivsport.hu kínálatában is megtalálható műanyag, neoprén, vinyl, szivacsbevonatú és krómozott kézisúlyzók használhatók bemelegítéshez, erőnléti edzésekhez, rehabilitációs célokra, illetve különböző fitnesz- és aerobikgyakorlatokhoz is.

shutterstock_220144216.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr207088601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.