A sportimádók blogja

A futópados edzés előnyei

2015/03/17. - írta: aktivsport

Megoszlanak a vélemények a futók körében arról, terepen vagy futópadon jobb-e edzeni. Az előbbi csoport azzal érvel, hogy a parkban vagy a tóparton róva a kilométereket sokkal változatosabb a látvány, jobb a levegő, társaság is akad, illetve nem egyhelyben edzünk. Ezek valóban a természetben való futásnak kedveznek, azonban a futópados edzésnek is számtalan előnye van.

Edzés télen-nyáron

Az edzőteremben vagy otthonunkban – ha van futópadunk – bármikor edzhetünk, lehet kint mínusz tíz fok, eső vagy hó. A légkondicionált teremben vagy lakásban a legmelegebb nyárban sem esünk össze öt perc után.

Inspiráció

Természetesen a futópadot is ki lehet kapcsolni, vagy legalábbis lejjebb venni a sebességet, de sokkal kisebb a kísértés, mint arra, hogy a parkban egyszerűen megálljunk szusszanni egyet. A kezdők természetesen beiktathatnak egy kis sétát futás közben, ettől még nem vész kárba az edzés; de ha a leállás mindössze a túl kis akaraterő következménye, a futópad folyamatosan mozgó szalagja segít leküzdeni a kísértést.

futopad_2.jpg

Könnyen tartató a tempó

Profi futók a terepen is gond nélkül tartani tudják az ideális tempót, akár nem is kell kilométerenként ellenőrizniük a stoppert. A kevésbé profik számára viszont nagy segítséget jelent, hogy a futópad egyenletes sebességgel halad, így nem kell aggódniuk a túl erős kezdés vagy épp a csökkenő tempó miatt.

Könnyebb az edzés

Mivel a futópadon nem kell előre hajtanunk magunkat, mindössze egy helyben maradni, a beltéri edzés kicsivel könnyebb. Ezért kezdőknek érdemesebb az edzőteremben indítani, majd ha ez már megy, irány a közeli park.

Az emelkedő egyszerűen szabályozható

Ha nemcsak sima terepen szeretnénk futni, hanem például 10 százalékos emelkedőn is, a megfelelő domborzat hiányában ez problémát jelenthet. Egy futópadon viszont probléma nélkül beállíthatjuk a kívánt dőlésszöget – akár egy gombnyomással.

Egyszerűbb a folyadékpótlás

Ha futópadon edzünk, egyszerűen leteszünk a földre magunk mellé egy üveg ásványvizet, és bármikor megállhatunk inni, anélkül, hogy a kezünkben kellene tartanunk vagy magunkra rögzítenünk a kulacsot futás közben.

 

Aki kedvet kapott a futópados edzéshez, kezdőknek és profiknak ajánlott futópadokat egyaránt talál az aktivsport.hu kínálatában.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr147277321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.