A sportimádók blogja

A vízilabda előnyei

2015/04/24. - írta: aktivsport

A vízilabda elsősorban abban különbözik a többi csapatsporttól, hogy minden játékos folyamatosan mozgásban van, hiszen akkor is dolgozik, ha épp nem nála van a labda: fenn kell tartania magát a vízen. Így a sportág amellett, hogy remek szórakozás, és lehetőséget ad a kapcsolatépítésre, rendkívüli mértékben növeli az állóképességet.


Az edzés erősíti a csontokat


Az edzés fejleszti az izmokat, erősíti a csontokat, gyorsítja az anyagcserét, és csökkenti a vércukorszintet. Nagyon kevés olyan izom van, amely nem jut szerephez egy vízilabdameccs során. A lábak folyamatosan dolgoznak; a törzs úgyszintén. A medence egyik végéből a másikba való úszkálás pedig rendesen igénybe veszik a karokat, a vállakat és a hát felső részét. Ráadásul, ha épp nincs meccs, a vízilabdás akkor is edz, hogy karban tartsa magát, és ne veszítse el az erőnlétét.

vizilabda.jpg


A vízilabdázás erősíti a szív- és érrendszert


Az erőnlét és az állóképesség is fejlődik; és ennek előnyeit nemcsak a medencében élvezheti a sportoló. A sportág erősíti a szív- és érrendszert, növeli a jó koleszterin szintjét, csökkenti a vérnyomást, illetve bizonyos típusú daganatos megbetegedések és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát. A vízilabdázás energiát ad, amely nemcsak a meccs alatt jön jól: a napi feladatainkat is könnyebben elvégezzük, és munkaidő után is energikusak maradunk, nem pedig fáradtan rogyunk le a kanapéra.


Mínusz 700 kalória óránként


Ha épp nem edzünk a csapattal, egy napi 30 perces aerobik jellegű edzéssel fenntarthatjuk az erőnlétünket. A vízilabdázás kalóriaégetésként sem utolsó: mintegy 700 kalóriától megszabadulhatunk a segítségével óránként – ez nem is csoda, hiszen egy meccs alatt 6-7 kilométert is megtehet úszva a sportoló. Az Aktivsport.hu kínálatában mindent megtalál, ami a vízilabdához kell; a labdától kezdve a kapun keresztül a kapuhálóig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr927394374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.