A sportimádók blogja

Egy kis mellizom növelés – 1. rész

2015/10/06. - írta: aktivsport

Bicepsz, mellizom, hasizom. Körülbelül ezek (és ebben a fontossági sorrendben) a kritikus pontok, ahol egy férfi jelentős javulást szeretne elérni, ha kondizásra adja a fejét. Ezúttal a mellkas erősítéséről írunk, a középpontban pedig a súlyokkal való edzés áll.

mellizom.jpg

 

Kezdők, figyelem!

Azok számára, akik még csupán kacérkodnak a gondolattal, esetleg már elhatározásra jutottak, de még nem kezdtek rendszeresen konditerembe járni, van néhány fontos szempont, amire fel kell hívnunk a figyelmet.

Ezek közül az első az, hogy nem véletlenül emeltük ki, hogy jelen cikkünk centrumában a súlyokkal való edzés áll, ugyanis van más lehetőség is a mellizomzat növelésére/erősítésére. Ott van például a saját testsúlyos edzés, melynek körébe tartozik például a fekvőtámasz is. Bár sokan állítják (és van is benne igazság), hogy az izomnövekedés elsősorban a súlyokkal való edzéssel érhető el, a saját testsúlyos edzések is komoly eredményekhez vezethetnek, ha helyesen végzik őket.

Bár nem teljesen korrekt a megfogalmazás, az előbbi növel, az utóbbi szálkásít, de a lényeg, hogy mindkettő erősít. Ide kapcsolódik, és fontos, hogy felhívjuk rá a figyelmet: azoknak, akik nagy súlyokkal való edzéseket végeznek, sajátos étrendet szoktak ajánlani. Ismét leegyszerűsítve kicsit a valóságot, ez nagyjából emelkedett fehérjebevitelt jelent.

Sajnos vannak betegségek (pl. veseelégtelenség), melyek megléte mellett éppen ellenkezőleg, csökkenteni kell a fehérjebevitelt. Azonban az ilyen betegségekben szenvedőknek sem kell lemondaniuk a sportról, de a testépítésről sem, csupán bizonyos metódusoktól kell tartózkodni. Számukra a saját testsúlyos edzés a megoldás, hiszen a nagy súlyokkal való edzéssel hamarosan növekedni fog a fehérjeigény is.

Egy másik fontos tipp kezdőknek, hogy ne a másikat nézzék. Pontosabban senki ne azzal foglalkozzon, hogy a másik hány kilót pakolt a rúdra. A lényeg, hogy ki mennyit bír, s mindenkinek a maga tempójában kell fejlődnie. Ez nem verseny!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr637901076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.