A sportimádók blogja

Egy kis mellizom növelés – 3. rész

2015/10/15. - írta: aktivsport

A fekvenyomás a súlyokkal való edzések közül talán az egyik legismertebb. Sokan mégis azt gondolják, hogy semmi másból nem áll, mint lefeküdni egy egyenes padra, és ész nélkül nyomni a folyton növekvő súlyokat, mígnem adoniszivá nem duzzad a mellkas. Ez azonban nem ilyen egyszerű. Többféle gyakorlat van, melyek mindegyikével a másikhoz képest egy picivel eltérő eredményt érhetünk el. Előfordulhat például, hogy az egyikből meg tudsz csinálni egy tízes szériát, a másikból pedig még egy heteset sem. Nézzünk ezúttal egy olyan gyakorlatot, ami még az edzésben lévőket is gyakran kikezdi!

mellizom3.jpg

Fekvenyomás egyenes padon, egykezes súlyzókkal

Miben eltérő ez, mint az előző részben leírt gyakorlat? Itt két külön egykezes súlyt veszel a kezedbe, és azzal dolgozol úgy, mintha egy rudat nyomnál ki. A súlyokkal itt is ugyan úgy érdemes bánni, vagyis tudni kell, hogy mi az, amit elbír az ember, és rá kell állni egy ésszerű, de folyamatos növekedésre. Kezdő szinttől is nyugodt szívvel végezhető a gyakorlat, egyszerűen arra kell figyelni, hogy a saját teherbírásnak megfelelő súlyt válasszuk.

Az egykezes súlyzókkal való fekvenyomás mozdulatsora nyilvánvalóan különbözik a rúddal való fekvenyomásétól. A legfontosabb különbség, hogy az egykezes súlyzókkal végzett gyakorlat esetében nagyobb a mozgástartomány, amit a kezek leírhatnak. Ez azt jelenti, hogy egyrészt nem egyenes a nyomás, hanem íves, s ami ennél is fontosabb, a súlyok levihetők a mellkas alá, ezáltal az izom kinyúlása meghosszabbodik. Ez pedig a rúddal való fekvenyomással gyakorlatilag lehetetlen.

Amit ezzel a gyakorlattal elsősorban erősítesz, az a vállizom, a mellizom alsó és külső része, és persze a tricepsz. Amire pedig nagyon oda kell figyelni, hogy a súlyzókat sohasem szabad hirtelen leengedni. Ez a rúddal való fekvenyomásnál lehetetlen is komoly, akár végzetes sérülés nélkül, egykezes súlyzók esetében viszont az ember önkéntelenül is hajlamos „eldobni” a súlyokat. Figyeljünk oda rá, hogy ez ne forduljon elő, ugyanis a lágyabb részek sérülhetnek ilyenkor.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr577970325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.