A sportimádók blogja

Ezért szokj rá a teniszre! – 2.rész

2015/10/28. - írta: aktivsport

Csapatépítő és élesíti az elmét – erre jutottunk az előző részben. Ezt a kis sorozatot annak a kérdésnek szenteltük, hogy miért is jó sport a tenisz, hogy miért ajánljuk kollégák összeboronálására, közös családi időtöltésnek. Tovább is van, s mondjuk még!

Kalóriák végveszélyben!

A tenisz persze nem csupán a mentális teljesítményünket javítja, hiszen mégsem sakkról beszélünk. A tenisz elképesztően jó aerobik edzésnek minősül, aki aerobikozni szeretne, de még nem érzi magát elégnek hozzá, annak a tenisz kiváló belépő lehet. Nem kevesebb, mint 600 kalóriát éget el egy felnőtt férfi 1 órányi aktív teniszezéssel, de a hölgyeknek sincs okuk panaszra, hiszen ők átlagosan 420 kalóriától szabadulnak meg egységnyi idő alatt.

tenisz4.jpg

Adjunk egy lökést az egészségnek!

A tenisz ráadásul, azon túl, hogy a kalóriák ellensége, rengeteg egészségjavító tulajdonsággal rendelkezik még. Ezek közül az egyik legegyedibb, kevés más sportra jellemző tulajdonsága, hogy növeli a csontsűrűséget.

De hatékony a magas vérnyomás elleni harcban is, ami manapság, amikor ez kártékony népbetegségnek számít, igazi ütőkártya.

A tenisz ezen kívül fejleszti még a metabolikus funkciókat is, csökkenti a testzsír szintet (éljen, éljen!), erősíti az izmokat, javítja a flexibilitást, megedzi a csuklót (jobban, mint bármely más sport), csökkenti a reakcióidőt, amivel még jobb munkaerővé is válik az, aki rendszeresen űzi ezt a kiváló sportot.



Elkerülni a sérüléseket

Mint minden sportban, a teniszben is előfordulhatnak balesetek, de kis előrelátással ezek kockázata csökkenthető.

Először is, teniszezéshez kötelező a csuklószorító! Nem véletlenül viseli minden profi. Tenisz közben nagy megterhelés éri a csuklót, vigyázzunk rá!

Ha esik az eső, húzódjunk a beltéri pályára, s ha ez nem lehetséges, inkább halasszuk el a mérkőzést. Nincs értelme kockáztatni egy jelentős zakót.

Minden játék előtt melegítsünk be, sokan nem teszik, s ennek gyakran sérülés a vége.

Végezetül mindig legyen nálunk elég folyadék, a tenisz keményen leizzaszt, nagy a folyadékveszteség. Ezt pótolni kell!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr78028206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.