A sportimádók blogja

Száguldás pengeélen II. rész

2016/01/05. - írta: aktivsport

Az előzőekben arról beszéltünk, hogy milyen fontos a korcsolyázást „megtanulni”, illetve inkább kellőképp elsajátítani alap szinten. Arról is szó volt, hogy nem igényel túl sok időt a „betanulás”, ezért érdemes eljárni néhány oktatásra a saját érdekünkben, mielőtt jégre lépnénk.

Különösebb edzettségre egyébként nincs szükséged, hiszen ez a sport már egy úgynevezett normál, átlagos állóképesség mellett is elkezdhető. Ami inkább lényeges, az a bemelegítés. Ezzel elkerülheted az izomhúzódást, vagy épp a „merevségből adódó” baleseteket s ezzel a sérüléseket is.

kori3.jpg

A korizáshoz elengedhetetlen cipő kiválasztására is muszáj kellő figyelmet fordítanod! Több modell közül érdemes szemezgetni. A számozás terén például jó odafigyelni, hiszen az utcai cipőd méretéhez azt nem választhatod ki tökéletesen. A méretezés más és más és típustól függően is változhat. Próbálj fel többet, fűzd be szorosan és érezni fogod, hogy tartja-e rendesen a bokád! Nyilván a zokni vastagsága sem elhanyagolható, hiszen bele kell kalkulálni a jó vastag szövésű téli zoknit, ezért nyilván nagyobb számú cipővel kell kalkulálnod.

Igen téves berögződés sokaknál, akik még nem korcsolyáztak, hogy jobb először életlen korival próbálkozni! Ne dőlj be ennek, pontosan az ellenkezője az igaz! A korcsolyának mindig élesnek kell lennie, az életlenségből van a legtöbb baleset!

Tehát, éles legyen és jó szorosan legyen befűzve, tartsa a bokát biztonsággal!

Vegyél fel kesztyűt is, még, ha nincs is olyan hideg. Használatával nem csak az időjárástól véded meg kezeidet, hanem a baleseteket is elkerülhetsz vele, ha pedig esésnél rajtad van, sokkal kisebb lesz a sérülésed.

Ne hordj hosszú szoknyát, vagy hosszú sálat, ezek nagymértékben fokozzák a balesetveszélyt!

A korcsolya a legfelszabadítóbb és legvidámabb szórakozást nyújtó sportok közé tartozik, ezen felül pedig rengeteg jótékony hatása van. A koncentrációs-készségünk sokkal jobb lesz, testünk is formálódik, egyensúlyérzékünk és térlátásunk is fejlődik általa és állóképességünk javításában is sokat segít!

Ha korcsolyázni szeretnél, a legjobb, ha azt fedett-mesterséges pályán teszed, a továbbiakban azt is elmondjuk, hogy miért.

Folytatjuk….

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr778238690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.