A sportimádók blogja

Úszás hóban, fagyban?

2016/01/28. - írta: aktivsport

Természetesen nem erről van szó. Viszont ez a sport akkor is rendelkezésre áll mindannyiunk számára, ha kint valóban súlyos mínuszok uralkodnak és mi a vizet folyékony formájában, medencében szeretjük! Irány az uszoda, mozogjunk télen is!

Túlzás nélkül állítható, hogy az úszás az egyik legegészségesebb az összes sportág közül. Hazánkban eredményesség szempontjából is előkelő helyet foglal el, gyökere pedig több mint kétszáz évre nyúlik vissza.

A futáshoz, vagy a biciklihez hasonlóan kifejezetten állóképesség növelő sportág, ráadásul az ízületeket teljes mértékben tehermentesíti. Kortól és edzettségi állapottól függetlenül, bárkinek ajánlott. Mivel vízben végzendő mozgás, így nagyban különbözik a többi sportágtól, pozitív élettani hatásait orvosok is igazolják.

uszas.jpg

Minden más – edzőteremben végzett – mozgás hatásait több mint tízszeresen felülmúlja, a test összes létező belső izmát megmozgatva növeli a mozgás hatékonyságát és nagymértékben fejleszti az állóképességet.

  • az egész légző-rendszerünk fejlődik úszás során, a ritmusos mozgásnak köszönhetően az egyetlen létező sport, mely a légzés szabályozására kényszerít bennünket, asztmás betegek számára kifejezetten ajánlott

  • fokozza szellemi teljesítményünket is, gyermekeknél a tanulás hatékonyságának fokozódása is megfigyelhető

  • gyorsítja az anyagcserét, a szív-és érrendszer pozitív működését igen hatásosan javítja, valamint a szövetekben lévő sejtjeink oxigénnel való ellátását is fokozza

  • testsúlykontroll hatása is közismert, egy óra alatt, több mint 600 kalóriát égetünk el úszás során

  • a gerinc egészségét védi és javítja is, az izmok pedig fokozatosan nyúlnak, rugalmasabbá válnak

  • az izmok és az idegek összhangját is javítja, főleg csontritkulás megjelenésénél, és segít megelőzni azok repedését, törését

Fontos azt is megemlíteni, hogy úszás során – több más sporttal ellentétben – a sérülések száma gyakorlatilag a nullára redukálható. Egyetlen csontot, ízületet vagy izmot sem terhel, hiszen a test nem a gerinccel tartja magát, ellenben annak egyenes tartásával erősít és nyújt is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr448325788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.