A sportimádók blogja

Formáljunk tökéletes testet!

2016/02/12. - írta: aktivsport

Még tombol a tél, van időnk a testformálásra a jó idő beköszöntéig, úgyhogy kezdjük el és legyünk barátságban a tükörrel, mire beköszönt a fürdőruhás időszak!

Ha azonban nagyon gyorsan szeretnénk formába hozni magunkat, akkor itt az ideje, hogy ezt a hazánkban is nagyon népszerűbb sportot kipróbáljuk, mely nem más mint a kettlebell.

A girva egy vasból készült golyót jelent, azon belül is egy orosz súlyzó hivatalos neve. Mi köze van ennek a sporthoz? – Kérdezhetnék sokan.

kettlebell3.jpg

Annyi, hogy maga a kettlebell nagyon hasonlít ehhez a vasgolyóhoz. A különbség, hogy a fogás nem magán a tengelyen helyezkedik el, a fogantyú a súlyközépponttól elég messzire esik. Így a vele való edzés viszonylag nagy erőkifejtést igényel, és a mozgáskoordinációnkra is szükség lesz, ha elkezdjük a tréningeket.

A sérülésmentes edzéshez elengedhetetlen, hogy a gyakorlatokat helyesen végezzük, minden esetben edzői utasításoknak megfelelően. Ha e szerint járunk el, akkor a tréningek során minden egyes izomcsoportunkat megmozgatjuk, és összehangolt mozgást eredményezhetünk vele. A különféle gyakorlatok elvégzése során koordinált, együttes mozgás lép életbe, tehát karunk, lábunk egy időben fejlődik, ezáltal pedig a koncentrációs készség is nagymértékben javul.

Legfontosabb útmutató, amit az tréningeken az edző is mindig hangsúlyoz, hogy minden gyakorlatot teljes mozgástartományban végezzük. Ezáltal nem jön létre merev mozgás, annak épp az ellenkezőjére számíthatunk. Tehát azt érjük el, hogy hajlékonyabbá válunk erőkifejtésben és dinamikusabbak leszünk.

Lényeges szempont a kettlebell gyakorlóinál a zsírégetés. Szakértők szerint egyedülállóan hatékony fogyást eredményez, a sportok közül, ezen a téren gyakorlatilag nincsen versenytársa. Már háromszáz éve is használták az emberek, hazánkban azonban még csak most jöttek rá igen kedvező és ritkaság számba menő, egészségre gyakorolt jótékony hatásaira, ezen belül zsírölő tulajdonságára.

Ne feledjük! A kitűnő megjelenésnek, a jó erőnlétnek és fizikai állapotunk stabilitásának akkor látjuk hasznát, ha a sport, mellyel mindezt elérjük, jó hatással van az egészségünkre is. Ehhez nyújthat hatékony segítséget a kettlebell.

Edző nélkül ne kezdjük el, fogadjuk el a tényt, hogy ehhez a sporthoz elengedhetetlen a mentori segítség és felügyelet! Elegendő lehet egyetlen rossz mozdulat, ami később beláthatatlan következményekkel járhat! Mivel a gyakorlatok száma a háromszázat is meghaladja, ezért a tökéletes programot mindig szakértő edző határozza meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr148383888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.