A sportimádók blogja

Női sportok

2016/03/07. - írta: aktivsport

Pilates

A sport fontos része életünknek, egyre többen ismerjük el a tényt, hogy a mozgás mindennapunk része kell, hogy legyen. Az, hogy milyen sportot választunk rengeteg tényezőtől, körülménytől függ. Ízlésünk, érdeklődésünk, teherbírásunk, állóképességünk, de még egyéni terhelhetőségünk és jelenlegi egészségi állapotunk is nagyban befolyásolja, melyik mozgásfajta mellett döntünk. 

Kezdjük mindjárt a pilates edzéssel, mely Magyarországon még viszonylag újdonságnak számító mozgásforma. A pilates edzők azt állítják, hogy ez a sport nem csak testünkre gyakorol jótékony hatást, de mentális állapotunkat is nagymértékben javíthatja. A tengerentúlon már igen népszerű és elterjedt sportnak számít, ott több millió – elsősorban középkorú, vagy idősebb – hölgy űzi napi, heti rendszerességgel.

pilates2.jpg

Erős állóképességet gyakorlatilag nem igényel, ám ennek ellenére igen hatékony az izomkoordináció fokozásában anélkül, hogy az ízületeket túlzottan terhelné. A gerincbetegségek megelőzésében is fontos szerepe van, és a már kialakult, meglévő gerinc-, hát - és derékfájdalmak kezelésében szintén segítségünkre lehet. A másik, meglehetősen pozitív és előtérbe helyezett hatása a fogyás. A táplálkozás szakértői melegen ajánlják a pilatest életmódváltáskor is, kiegészítő „kezelésként” a fogyókúra mellé, hiszen fokozza a zsírszövetek égetését!

Erősíti a szívet, a légzést is képes szabályozni, és jelentős átmozgatással bír az összes izomcsoportban.

Edzések során a figyelem a gyakorlatok pontos és precíz végzésére terelődik, illetve az egyenes tartásra. Ez által a mozgásforma a gerincre kifejezetten jó hatással van, a törzs és a különféle izomcsoportok egytől-egyig mozgásba kényszerülnek, fájdalom és megerőltetés nélkül. A mozdulatokat erős koncentráció mellett végzik, fokozatosan eljutva a mélyebb rétegből, a felületesen elhelyezkedő izmokig. A hölgyek talán azért is imádják, mert a mozdulatok küllemre meglehetősen szépek és kecsesek.

A torna lényege, hogy az izmokat folyamatosan megfeszítik, meg is tartják, ezáltal növekszik meg jelentősen az állóképesség, azzal együtt, hogy a szellem tökéletesen ellazul.

Minden hölgynek kellemes időtöltés és hatékony egészségnövelő sport lehet, kortól és nemtől függetlenül, ám különösen ajánlott az ülőmunkát végző embereknek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr918451842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.