A sportimádók blogja

Itt a jó idő, elő a biciklikkel!

2016/03/25. - írta: aktivsport

Sokan azt mondják, hogy kerékpározni mindenki szeret. Már, aki tud – mondják mások. Ám a biciklizés elsajátítása nagyrészt már gyermekkorban megtörténik, így aztán kevés ember kényszerül a tanulásra felnőtt korában. Biciklizni jó, és nem csak hobbiszinten, ezzel valójában mindenki egyetért. Megérkezett a várva várt tavasz, irány a pince, vagy a garázs és toljuk el – akarjuk mondani – toljuk ki a kerékpárunkat, és pattanjunk fel rá, sportoljunk és élvezzük a napsütést!

Miért tuti sport a kerékpározás?

Olyan sok pozitív hatással rendelkezik ez a mozgásfajta egészségünk megóvása és javítása érdekében, hogy ebben a két cikkünkben kizárólag erről lesz szó.  A bringázás az egyik legkiválóbb kardió mozgás, amit az orvosok is elismernek és ajánlanak is bármely korosztály számára, természetesen a fokozatosság elvét betartva.

kerekpar.jpg

Kerékpározás során ciklikus mozgást végzünk, tehát ugyanazokat a mozdulatsorokat ismételjük, méghozzá viszonylag gyorsan, mely mozgás ettől aztán dinamikussá válik, és oxigén jelenlétében történik. (Gondoljunk csak a szívbeteg, vagy szívrohamon átesett emberekre, akiknek rehabilitációs tevékenységnek írják elő a kerékpározást!) Ez is bizonyíték arra, hogy a biciklizés kiválóan edzésben tartja a szív- és érrendszert, talán ez az egyik legfontosabb egészségügyi vonatkozása.

Sportolás közben a légzésszám megemelkedik, a szív kénytelen lesz fokozottabban dolgozni, nő a pulzusszám, jótékony mértékben megemelkedik a vérnyomás. Mindezeknek köszönhetően felélénkül a vérkeringés, tehát a szervezetünkben lévő sejtekhez több oxigén képes eljutni, mint, ha nyugalomban lennénk – azonos idő alatt.

Ha rendszeresen kerékpározunk, akkor jótékony hatásait feltétlenül érezni fogjuk és javítjuk saját terhelhetőségünket is. Ezáltal a teljesítőképességünk is nő. Izmaink is hasznát fogják látni a bringázásnak, hiszen mindegyik mozgásba lendül a sport közben, ráadásul ízületeink sem szenvedik kárát. Húzódás, ficam kerékpározás alatt szinte kizárt, az ízületek nincsenek kitéve semmilyen terhelésnek, súlyunkkal sem nehezedünk rájuk. Folytatjuk…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr738525224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.