A sportimádók blogja

A séta kincset érő jótékony hatásai

2016/04/04. - írta: aktivsport

Ha jobban belegondolunk, és visszatekintünk – általunk is ismert emberi múltunkra – akkor magunk is láthatjuk, hogy az ember igazából nem futásra teremtetett. Futásra akkor volt szüksége, ha menekülnie kellett, ha el szeretett volna kapni egy általa kiszemelt zsákmányt (persze, amikor még nem volt fegyvere) de egyébként magától, különösebb ok nélkül nem futkosott.

Járni viszont mindig kellett, hiszen fajunk fennmaradásának ez volt a kulcsa a kezdetekben. Egyes szakértő orvosok azt mondják, - amikor a séta jótékony hatásairól tartanak előadást - hogy valószínűleg azért van ránk ilyen pozitív hatással, mert a testünk pontosan erre a mozgásfajtára fejlődött ki.

Tudományos előadáson egy egyetemi professzor elmondta, hogy a feljegyzések szerint, őseink napi 22 kilométert is gyalogoltak egy-egy gyűjtögető, vadászó körút során.

seta.jpg

Egyes orvosi vélemények alapja az, hogy az emberi test nem tűri jól a rázkódó, ütődő mozgást – melyet a gerincre mérünk – futás közben. Gyaloglás közben a szív teljesen szabályos, ritmikus mozgást vesz fel, és a vérkeringés bizonyítottan így a legkedvezőbb a szervezet számára, ráadásul a gyaloglásnál előforduló, vagy várható sérülések száma gyakorlatilag nulla. (kivéve persze, ha egyenetlen talajon sétálunk, ott a nem megfelelő cipő hiányában bokasérülés nyilván előfordulhat)

A gyaloglás számos jótékony hatása közül néhány:

A „hátsó fertály” edzésének egyik leghatékonyabb módja, hiszen járás közben a fenékizom és a lábszár minden egyes izma működésbe lép és hatékonyan, folyamatosan dolgozik.

A derékfájdalmak ellenszerének is emlegetik, még a gerincsérvvel élők is sétálhatnak, sőt kifejezetten ajánlják is az orvosok terápiaként a fájdalmak enyhítésére, annak orvoslására és a betegség rosszabbodásának az elkerülésére. Medencénk kialakítása és gerincünk „S” alakja miatt testünk függőleges erőelnyelésre hivatott, gyaloglásra tervezett, és egyáltalán nem az egész napos ülésre! Ezért aztán, ha valaki ülőmunkát végez, erősen ajánlott naponta sétálnia, hogy valamelyest ellensúlyozza a helytelen, hosszú órákig tartó testtartását ezzel az egészséges mozgásfajtával.

Ha lendületesen akarunk gyalogolni, akkor vegyünk kezünkbe túrabotot, és irány a szabad! Egy ilyen bottal sétálva dinamikát és ritmust adunk a gyaloglásnak. Ezzel megmozgatjuk a felsőtestet, miközben meghatározzuk az egész test tartását.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr838558426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.