A sportimádók blogja

Három tanács kezdő úszóknak

2016/04/18. - írta: aktivsport

Nagyon sokan vannak, akik az úszást egyáltalán nem tartják hatékony sportnak, mert nem látnak – úgynevezett – azonnali eredményeket. Ők sajnos általában fel is adják, és nem hódolnak többet ennek a - pedig igazán jótékony és igen kellemes - sportnak.

Jellemzően néhányan azért nem kedvelik meg az úszósportot, mert a technikájuk nem megfelelő, és ennek hiányában valóban nem haladnak a vízen megfelelően, és nem is érzik intenzívnek a mozgást.

Mielőtt rátérnénk a tanácsokra, fontos elmondani, hogy az úszás az egyik legtöbb jótékony hatással bíró sport! Hatékony nem csak a zsírégetésben, hanem a szív és a tüdő egészségének megtartásában, annak erősítésében, az izmok fejlődésében és fejlesztésében (persze ne gondoljunk szálkákra) ráadásul úgy, hogy az ízületeket megkímélve, sérülésmentesen érhetjük el a kívánt eredményeket! Egészségünk megőrzése érdekében tehát az egyik legkiválóbb mozgásfajta!

uszas3.jpg

Ha tervszerűen kezdjük el, hamarosan érezni is fogjuk jótékony hatásait, a rendszeres edzéssel:

  1. 1.    Fokozatosság elve

Ha a kényelmes tempóban végzett mozgás hívei vagyunk, az jól jöhet az első időben, de kizárólag csak a sport kezdő lépéseként, ha a hatékonyságot tartjuk szem előtt. Amikor csak úgymond lubickolunk, nem igazán mondhatjuk sportnak az úszást, el kell érnünk fokozatosan az egy–másfél órányi, aktív tempózást. Ezt természetesen lépésről, lépésre kell elérni, alkalmanként emelt időtartammal, illetve ezután az intenzitást erősítve.

Fontos odafigyelni az úgynevezett pihentető szakaszokra is, amikor már kellő intenzitással és megfelelő időtartamban űzzük a sportot. Az úszásnál pihentető szakasznak nevezik a szakértők – a vízen siklást. Ez annyit jelent, hogy amikor nem történik erőkifejtés – a karok előrenyúlnak – akkor automatikusan történik az előrehaladás. Ez érvényes mell- és gyorsúszás közben is. A siklásnál lényeges, hogy annak időtartama minél hosszabb legyen! Ennek érdekében jó, ha a karokat nem húzzuk vissza idő előtt, hiszen így több munkával, kevesebb haladást érünk el! Folytatjuk…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr218639070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.