A sportimádók blogja

Kardiógépek előnyei, amiket akár otthonra is beszerezhetsz

2016/05/09. - írta: aktivsport

Már napi fél óra edzéssel is sokat tehetünk az egészségünkért. Konditerem, edzés otthon vagy mozgás a szabadban. Szinte mindegy, melyiket válasszuk, mindegyiknek számos előnye van. A cél pedig nem más, mint az egészséges életmód. 

Bemelegítés és levezetés, a két legfontosabb része az edzésnek ugyanúgy, ahogy a kardióedzés is. Aki edzőterembe jár, tudja, milyen hatással van a szervezetre a 15-20 perces futás vagy biciklizés. A kardiógépek rengeteg előnnyel rendelkeznek, de talán összes pozitív tulajdonságuk közül a legjobb az, hogy otthon is használhatók. 

Ahhoz, hogy a legjobb kardiógépet szerezzük be, érdemes átgondolni, milyen eszköz miért lehet jó választás. Itt fontos tudnunk, melyik testrészünket szeretnénk erősíteni vagy mi a valódi célunk a mozgással (fogyás, rehabilitáció, stb). Íme három közkedvelt gép és azok előnyei, amelyek megkönnyíthetik a döntést.

 

Taposógép

Nők körében igazán kedvelt, mivel a leghatékonyabb módon formálja a feneket és a combokat úgy, hogy közben megdolgoztatja a farizmokat is. A taposógép valójában a lépcsőzést imitálja, 30 perc alatt akár 500 kalóriát is elégethetünk vele. Fontos, hogy a testünk mindig a valós terhelést érzékelje, jótékony hatását pedig akkor fejti ki leginkább ha egyenes háttal edzünk.

gepek.jpg

 

Taposógépből amúgy létezik kisebb változat is, amely helymegtakarítás miatt lehet jó választás. Előnye továbbá, hogy javítja a mozgáskoordinációt és a keringési rendszerre is jó hatással van.

 

Futópad

Futással csökkenthető a szívbetegség, a csontritkulás, valamint a cukorbetegség kialakulásának kockázata. Javítja az állóképességet és a terhelhetőséget, illetve növeli a teljesítményt is. Segít a stressz feloldásában és a depresszió kezelésében. Futópadon bármikor állítható a sebesség, futhatunk hegymenetben, de bemelegítésként vagy levezetésként gyalogolhatunk is.

 

A futás az egyik legjobb edzésforma, amellyel több száz kalóriát égetünk el. Nyomon követhetjük mekkora távot, milyen idő alatt tettünk meg, így a következő edzés alkalmával már új, megvalósításra váró célt tűzhetünk ki magunk elé.

 

Szobabicikli

A monoton biciklizést jó időre elfelejthetjük, ha átváltunk szobabiciklire. A kerékpár ellenállását bármikor növelhetjük, így a laza tekeréstől egészen a spinning szerű edzésekig is eljuthatunk. Jó hatással van a combra, a fenékre és a vádlikra is, mindemellett pedig növeli a terhelhetőségünket és a teljesítőképességünket is.

 

A biciklizés önmagában az egyik leghatékonyabb módja a zsírégetésnek, félórás tekerés alatt akár 500 kalóriától is megszabadulhatunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr538699306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.