A sportimádók blogja

Ilyen hatással van a teljesítményre, ha zenére edzünk

2016/05/27. - írta: aktivsport

A legtöbb mozgásforma ritmikus természetű, erre a legjobb példa a futás. Számos kutatás bizonyította már be, hogy a teljesítmény növelhető zenével, hiszen felpörget és energiával tölti fel a szervezetet. A zene motiválja az embert úgy, hogy kevésbé érzi magát fáradtnak.

 

A futók sok szempontból csoportosíthatók, az egyik legáltalánosabb azonban az, hogy vannak, akik szeretnek zenével futni és vannak, akik nem. Mindkét csoport bőven alá tudja támasztani álláspontjait, ezáltal nehéz dűlőre jutni. Valamiért mégis azok vannak többen, akik kedvenc zenéjük hallgatása közben jobban teljesítenek. Élsportolóknál ez jól megfigyelhető. Semmi másra nincs szükségünk, csak egy fülhallgatóra, egy zenelejátszóra és egy tokra, amiben a telefonunkat a karunkra erősíthetjük.

zene.jpg

Bár a biztonságos edzés alapelvei közé tartozik, hogy sportolás közben, főleg akkor, ha futásról vagy biciklizésről van szó, a fülhallgatót inkább csak az egyik fülünkbe tegyük be. Így időben észrevehetjük, ha veszélynek vagyunk kitéve és a külső környezeti zajokat is kiszűrhetjük. A koncentrálás alapja a csend, sportoláshoz azonban különösen ajánlott a zene azért, mert ahogy már az előbb is említésre került, motiválja az embert.

 

Az, hogy ki milyen zenét hallgat teljesen egyedi döntés. Ez alapján pedig azt megmondani, hogy melyik zeneszám motivál vagy melyik előadót érdemes hallgatnunk futás közben, nem lehet. Nők és férfiak, fiatalok és idősek egyaránt más-más zenei irányzatokat kedvelnek. Az azonban általánosan elmondható, hogy fontos a zene ritmusa, dallama és tempója, hiszen ennek a három tényezőnek kell kielégítenie az igényeinket.

 

A jó ritmusú zene egyrészt növeli a teljesítményt, másrészt javítja az állóképességet. Zenehallgatással kizárhatjuk a környezetet, kikapcsolhatunk és minden egyes lépésünkre koncentrálhatunk anélkül, hogy bármi megzavarna minket. Teljes mértékben elvonja a figyelmet a fáradtságról, gyorsabban telik majd az idő és a ritmusérzékünk is javulhat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr128751000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.