A sportimádók blogja

A három legjobb edzésforma nőknek, ha alakformálás a cél

2016/09/21. - írta: aktivsport

Minden sportnak megvan a maga szépsége. Azoknak, akik korábban nem sportoltak vagy éveket, esetleg évtizedeket hagytak ki, érdemes elgondolkodniuk azon, hogy újra belevágnak az edzésbe.

 

Soha nem késő elkezdeni edzeni, kifogásokat keresni arra, hogy miért nem megy, teljesen felesleges. Ha valaki akarja, csinálja.

 

Viszont ott egy kérdés, hogy melyik a legjobb edzésforma akkor, ha valakinek az alakformálás az elsődleges cél.

 

A lehetőségek tárháza igencsak bő, rengeteg sportág közül lehet választani. Egyiknek-másiknak például semmilyen anyagi vonzata nincs, maximum egy jó cipő, amit befektetésként kell felfogni.

 

Mivel az alakformálás a cél, ezért érdemes olyan edzést választani, amellyel kiválóan lehet égetni a kalóriát. Ahhoz ugyanis, hogy a fogyás meginduljon, több kalóriát kell elégetni annál, mint amennyit aznap a szervezetbe juttattunk.

 

Kardiózásnál például elsőszámú szabály, hogy legalább fél órán át kell edzeni ahhoz, hogy meginduljon a zsírégetés.

alakformalas.jpg 

A fenti kérdés megválaszolására itt van három sportág, amikkel elérhető az álomalak.

 

1. Úszás
Egy az egész testet megmozgató sport, amely jó hatással van a keringésre, az izmokra és formálja a testet. A feneket, a combokat és a hasat is. Hamar elérhető vele a kívánt alak, heti 2-3 óra úszás már akár egy hónap után is szemmel látható változást eredményez.

2. Futás
Futhatsz a természetben, de választhatod a konditermet is. Utóbbi az őszi és téli esős időjárás alatt jobb választásnak bizonyul. A szabad levegőn való sportolás azonban sokkal jobb hatással van a közérzetre, a hangulatra és a szervezetre is.


Zsír- és kalóriaégetés céljából bátran alkalmazható, egy cipőnél többre nem lesz szükséged, hogy neki indulj a nagyvilágnak. 

3. Tánc
Nem csak azok próbálkozhatnak a táncolással, akiknek van ritmusérzékük. Mert azok, akiknek nincs, fejleszthetik ezt a képességüket. A tánc az állóképesség és a koordinációs készségek javításához is hozzájárul úgy, hogy közben javítja a hangulatot, hiszen a pörgős zene már önmagában boldoggá tesz.

A tánc (az úszáshoz hasonlóan) az egész testet megmozgatja, így alakformálás és hangulatjavítás szempontjából is jó választás.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5511732847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zZz 2016.09.23. 09:13:50

Aki évek, pláne évtizedek óta nem mozgott semmit, az először menjen felmérésre, hogy egyáltalán tud-e sérülésveszély nélkül edzeni.

1. Úszás tök jó, de azért egy-két ízületet tönkre tud tenni, ha csak úgy nekikezd az ember.

2. A futás eleve genetikailag nem mindenkinek való. Másrészt a többség nem tud helyesen futni, szóval csak úgy semmiből nem kéne nekiesni.

3. Milyen tánc? Akrobatikus rocky valóban kardió a javából, viszont egy klasszikus tangó nudli. Még egy salsa sem fog úgy igazából megmozgatni. Persze jobb, mint a semmi és valóban legalább mozog az ember. Én is űzöm, no de nem alakformálás céljából, arra alkalmatlan.

fénycsepp 2016.09.23. 09:13:59

Az úszással nem lett kisebb a hasam, viszont könnyebben tudom behúzni :D

Hera Poliatevska 2016.09.23. 09:14:08

Úszás, futás, ezek nem túl fantázia-megmozgató ötletek, azt reméltem, ilyenek lesznek motiváló új ötletekként, mint pl.:
- amatőr párbajtőr. Nőknek kifejezetten előnyös, egész alakot megmozgató, kecses, elegáns tartást ad stb.
- valamilyen küzdőművészet (martial arts). Nem a nőket célozzák meg elsősorban ezek az edzésformák, de a mai világban egyre fontosabbá válik, hogy egy látszólag gyenge nő hatékonyan meg tudja védeni magát fizikailag, ha megtámadják. Nekem az ázsiai küzdősportok tetszenek legjobban, de biztos van egy csomó másféle is.
- golf. Félnapos intenzív gyaloglás a jó levegőn, és persze ütögetni. Ezzel több gond is van sajnos, talán drága, ezen kívül kevés pálya lehet az országban (gondolom), tehát sokat kell utazni egy golfpályáig. Pedig jó lenne, ha elterjedne és köznépibbé válna, akár minigolf formában is - több zöld felület, meditatívabb elmerülés, boldogabb emberek.
Hát kb. ilyenek.

Sequoyah 2016.09.23. 09:14:14

Kettlebell:
Pont a noies format meghatarozo izomcsoportokat fejleszti, vagyis fenek, comb es vall. Ezen felul az egyik legjobb kaloriaegeto sport ami letezik.

Zita Boros 2016.09.23. 09:17:51

Minden mozgásforma segít az alakformálásban! Nekem a futás az, ami nagyon bejött.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2016.09.23. 11:48:44

Alakformálás =/= fogyás, utóbbi előbbinek csak egy része. De ha még azzal is azonosítjuk, ez elég felületes és semmitmondó bejegyzés lett (főleg a tánc). Pl. egy jól összerakott súlyzós edzés (nem body-building) arányaiban többet ér. Ahogy fentebb említették ott van a kettlebell is, vagy pl. a saját testsúlyos edzés.
Belegondolva, inkább a cím a téves, mert a felsoroltak sem rosszak (pl. a HIIT futás, na, az már valóban ér valamit), de lehet találni hatékonyabb megoldásokat.

Sadist 2016.09.26. 10:47:11

A nőknek igazából bármelyik sport jó, de egyiket sem szabad túltolni. A sok úszástól kivállasodott, bojlertestű csajnál csak a testépítő "nők" taszítóbbak.
Talán a tollas és a röplabda az, ami nem bosszulja meg magát, ha komolyabban űzik.

"3. Tánc
Nem csak azok próbálkozhatnak a táncolással, akiknek van ritmusérzékük. Mert azok, akiknek nincs, fejleszthetik ezt a képességüket."

Sajnos vannak, akiknek egyáltalán nincs ritmusérzékük és fejleszteni se lehet rajta. Mintha deréktól lefelé bénultat akarnál megtanítani futni.

"A tánc az állóképesség és a koordinációs készségek javításához is hozzájárul úgy, hogy közben javítja a hangulatot, hiszen a pörgős zene már önmagában boldoggá tesz.
A tánc (az úszáshoz hasonlóan) az egész testet megmozgatja, így alakformálás és hangulatjavítás szempontjából is jó választás."

Ez valóban így van, viszont nem kell tőle csodát várni. Aki hetente egyszer eljár táncórára meg bulizni, annak nem sokat fog formálódni a teste. Ahhoz jóval több időt és energiát kell belefektetni. Ahhoz viszont kétség sem fér, hogy a táncos csajoknak vannak a legjobb virgácsaik és az is hatalmas plusz pont, hogy a jó mozgásukat tudják az ágyban kamatoztatni.

Sadist 2016.09.26. 10:47:39

@Hera Poliatevska: "- valamilyen küzdőművészet (martial arts). Nem a nőket célozzák meg elsősorban ezek az edzésformák, de a mai világban egyre fontosabbá válik, hogy egy látszólag gyenge nő hatékonyan meg tudja védeni magát fizikailag, ha megtámadják."

Az legfeljebb hamis biztonságérzetet és némi önbizalmat ad, egy magabiztos nőbe pedig kevésbé fognak belekötni. Úgyhogy ilyen szempontból csak prevenciós szerepe van. Egy nő űzhet akármilyen küzdősportot, ha vaságyastól 50 kg, akkor egy átlag 80 kg-os férfi simán elgyepálja.

Sadist 2016.09.26. 10:48:20

@zZz: "Még egy salsa sem fog úgy igazából megmozgatni."
"Én is űzöm"

Akkor valamit nagyon rosszul csinálsz.

Advanced Flight 2016.09.26. 10:48:41

@Zita Boros: nekem is. Most már határozottan van látszatja. Régebben pedig nagyon szerettem a callanetics-et, az csodát művelt a csípő-fenék-láb területen.

Sadist 2016.09.27. 10:40:06

@Sequoyah: "Kettlebell:
Pont a noies format meghatarozo izomcsoportokat fejleszti, vagyis fenek, comb es vall."

A váll mióta nőies formát meghatározó izomcsoport? :D Pont azok a sportok nem valók komolyabban nőknek, amiktől a vállak durván meg tudnak erősödni.
Evezés-kajak-kenu, falmászás, húzódzkodós edzések és társaik.
Egyszerűen baromi ronda, ha egy nőnek szélesebb a válla, mint a csipője. Egyáltalán nem nőies. Persze ízlések és pofonok, vannak olyanok is, akiknek bejönnek a testépítő pöcsös nénik, azonban a heteroszexuális férfiak 99.99%-nak nem.

Dorinda41 2017.10.27. 10:20:48

@zZz: Évtizedek óta nem mozogtam. Májusban 102 kg voltam a kis 171 cm magasságomhoz. Elkezdtem úszni. Ésszel, meg persze nagyon kevés tüdőkapacitással. Először örültem, ha sikerült fél medencehosszt leúsznom, ami ugye nincs 17 méter. Először hetente kétszer jártam, most hetente hatszor is lemegyek. Nem sokat, fél órát úszom, negyedórát szaunázok és fél órát tornázom a vízben, hogy az izületeimet kíméljem. Az a mozgásterapeuta, akihez elmentem előtte azt mondta, hogy felejtsem el, hogy majd fél óra intenzív mozgás után kezd égni a zsír, mert ez nem igaz. Annak, aki előtte nem mozgott évek óta, annak már a plusz két méter séta is sokat fog jelenteni. Majd menni fog később több is. Annyit mozogjak, amennyi jól esik, amennyire képes vagyok. Ha elfáradtam pihenjem ki magam, utána kezdjem újra. Fél órát töltsek mozgással. Ne foglalkozzak azzal, hogy másoknak ez kevés, meg nem így kell. Mozogni kell. Ennyi. Igaza volt. Ma már 30 hosszt úszok, lefogytam több, mint 15 kilót. Úszás után a vízben futok, tornázok is. De, ez mind nem lenne elég, ha az étkezésem nem alakítom át. Nem számolok kalóriát, szénhidrátot számolok helyette. 120 grammos diétát tartok. Persze, nem ennyivel kezdtem. Azt is 260 grammról indítva, két hetente 10 grammal csökkentve jutottam ide. Ez most az alap, ez már marad, amíg el nem érem az álom 70-75 kg közötti határt.
Csak mozgással nem lehet csodás alakot elérni. Szerintem ez a legnagyobb tévhit, amivel a túlsúlyosokat hülyítik. Mozogj, aztán lefogysz és csodás alakod lesz. Aha!
Az öcsém csak annyit kérdezett,amikor elmondtam a családomnak, hogy úszni fogok, hogy fogyjak: Láttál te már bálnát? :)

Asidotus 2017.10.27. 10:21:27

alakformálásra a legjobb a súlyzós edzés. Az alakot a formás izmok adják, nem a bőr alól elfogyó zsírtól megereszkedő, plöttyedt bőr

Ben Franklin 2017.10.27. 10:21:29

'Kardiózásnál például elsőszámú szabály, hogy legalább fél órán át kell edzeni ahhoz, hogy meginduljon a zsírégetés.'

Attól hogy ezerszer leírták a nőimagazinok, még mindig hülyeség....

Ha naponta 6x10 percet edz valaki, akkor több kalóriát éget el, mint aki egyben lenyom pl. 40 percet.