A sportimádók blogja

Hogyan tartsd be fogadalmaid könnyedén?

2019/01/02. - írta: aktivsport

Újévi fogadalmak… ilyenkor mindenki erről beszél, még mindenki nagyon lelkes. Te is megfogadtál valamit? Esetleg minden évben újra és újra kitűzöl valamit, utána azonban nem sikerül elkezdeni, vagy eltelik egy-két hét, esetleg hónap, és valahogy félbeszakad? Ha idén tényleg szeretnéd véghezvinni, amit elterveztél, segítünk néhány tanáccsal, hogy valóban sikeres legyél!

Motiváció


Akkor lehet igazán sikeres a fogadalmad betartása, ha valóban elkötelezed magad kitűzött céljaid mellett. Ehhez pedig fontos tisztáznod magadban, hogy miért is szeretnél leszokni a cigiről, vagy miért fontos neked, hogy egészségesebb életet élj. Ahhoz, hogy igazán kitartó legyél, nem elég csak úgy nekikezdened, folyamatosan szem előtt kell tartanod célodat majd az egész év során.

aktivsport_52_kep_vizjeles.jpg

Reális célkitűzések


Miután átgondoltad, miért fontos számodra, hogy leszokj rossz szokásodról, vagy esetleg leadj pár kilót, következhet a célok pontos meghatározása. Sokan itt buknak el fogadalmukkal kapcsolatban, mert olyan magasra teszik a lécet, amit képtelenség lenne megugrani, így hamar rájönnek, hogy nem éri meg kitartani és újra feladják. Úgy határozd meg a kitűzött álomsúlyt, hogy maradj a realitások talaján, de persze azért maradjon kihívás a dologban, hiszen így év közben folyamatosan motivál majd, ahogy látod közeledni a célt.

Fokozatosság


Többször megfogadtad már január elsején, hogy elkezdesz rendszeresen edzeni egészséged érdekében, de legkésőbb február közepére már a sarokban porosodtak az edzőcuccaid? Sokkal hatásosabb, ha fokozatosan szoktatod magad az új szokásokhoz. Kezdetben a heti 2-3 edzés is bőven elég lehet, és ha egy idő után úgy érzed, bírnál többet is, fokozatosan emelheted az edzőnapok számát. Ugyanígy az étkezésedbe is apránként vezesd be a változásokat!

Kell egy terv


Ahhoz, hogy motivációd egész évben kitartson, szükséged lesz egy részletes tervre. Gondolkodj hosszútávon! Hónapról hónapra és hétről hétre tervezd meg a fejlődésed! Persze ennek nem kell kőbe vésett szabálynak lenni, sőt még jobb, ha megpróbálod túlszárnyalni a terveidet!
Ha pedig év végén esetleg nem is teljesíted a végső fogadalmad, egy csomó mindent kipipálhatsz, és ha év közben bármikor átnézed a haladási naplódat, motivációt adhat, hogy mennyit haladtál kitűzött céljaid felé.

Szabj határidőket!

Ha megvan a cél, és van egy kidolgozott terved, már csak egy dolog állhat az utadba... az idő. Ne hagyd magadnak, hogy azt gondolhasd, hogy végtelen idő áll rendelkezésedre hogy leadd azt a 10-15 kg felesleget! Higyj magadban és a céljaidban és szabj határidőket álmaidnak!

Ketten együtt sikerülni fog

Valakivel együtt sokkal könnyebben lehet véghez vinni célunkat, hiszen ha te el is csüggedsz, ott lesz ő, hogy lelkesítsen és fordítva. Lesz valaki, akivel együtt diétázol vagy edzel és egy nehezebb napot könnyebbé tehet számodra. De ha kihívásra vágysz, és úgy érzed, hogy egy kis verseny felpezsdítene, akkor fogadd meg egy barátoddal szilveszterkor, hogy melyikőtök éri el hamarabb a kitűzött célt!

A lényeg, hogy a lehetőségeket keresd, ne a kifogásokat! Mindig az első pár hét a nehéz, de csak addig kell összeszorítanod fogaidat, míg mindennapossá nem válnak új szokásaid, majd észrevétlenül egész életmódod át nem alakul céljaid eléréséért.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8514528026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.